Otázky
Co je virtuální firemní sídlo?
Jedná se o službu určenou podnikatelům. Poskytovatel virtuálního sídla pronajímá zákazníkovi – právnické osobě – adresu za účelem jejího zápisu do obchodního rejstříku, jakožto zákazníkova sídla. Nerozumí se jím fyzické využívání prostor a ve valné většině případů se jedná o společný nájem/podnájem s dalšími nájemci/podnájemci. První virtuální kancelář založil v roce 1995 v Coloradu Ralph Gregory pod názvem Intelligent Office.
Pro koho je virtuální firemní sídlo vhodné?
Pro osoby, které:
- nepotřebují kancelář nebo mohou pracovat z domova nebo coworkingu – programátoři, účetní, lektoři, školitelé, majitelé e-shopů
- jsou neustále v terénu či u zákazníků – obchodníci, taxikáři, dopravci
- chtějí minimalizovat své náklady při startu podnikání - nemusí platit nájem za fyzickou kancelář
- podnikají na jiné adrese, než je sídlo firmy
- chtějí zvýšit přestiž firmy - umístí její sídlo na nějakou lukrativní adresu
- nechtějí mít firemní sídlo v bytě
- chtějí oddělit své podnikání od osobního života
Není virtuální firemní sídlo porušením zákona?
Není. Požadavky na firemní sídlo specifikuje Nový občanský zákoník v §136 - §143. Umístění sídla popisuje §136:
§ 136
Sídlo
(1) Při ustavení právnické osoby se určí její sídlo. Nenaruší-li to klid a pořádek v domě, může být sídlo i v bytě.
(2) Zapisuje-li se právnická osoba do veřejného rejstříku, postačí, pokud zakladatelské právní jednání uvede název obce, kde je sídlo právnické osoby; do veřejného rejstříku však právnická osoba navrhne zapsat plnou adresu sídla.
Pro plátce DPH ještě zákon o DPH č. 235/2004Sb. § 4, odst. 1, písm. i)
... sídlem u osoby povinné k dani adresa místa jejího vedení, kterým se rozumí místo, kde jsou přijímána zásadní rozhodnutí týkající se řízení osoby povinné k dani, popřípadě místo, kde se schází její vedení; nemá-li fyzická osoba místo svého vedení, rozumí se sídlem u této osoby místo jejího pobytu ...
Pro účely jednání s úřady nabízíme možnost pronájmu jednací místnosti vč. připojení k internetu. Více v nabídce služeb zde.
Jak dlouho trvá zřízení virtuálního sídla?
Virtuální sídlo můžete zřídit osobně v naší kanceláři nebo na dálku. V případě osobní návštěvy lze většinou vše vyřešit během jedné hodiny. Při zřizování na dálku může být vše vyřízeno během 2 – 3 dnů.
Co potřebuji ke zřízení virtuálního sídla?
- Občanský průkaz
- Smlouvu o umístění firemního sídla - dodáme my
- Souhlas vlastníka nemovitosti s umístěním sídla - dodáme my
- Čestné prohlášení o bezdlužnosti a právní bezvadnosti firmy - dodáme my
- Podat žádost na příslušný rejstříkový soud
Na jak dlouho si mohu sídlo zřídit?
Sídlo je možné zřídit na 12 nebo 36 nebo 60 měsíců s možností automatického prodloužení smlouvy. Platí, že "čím déle, tím levněji".
Jak mohu platit?
Platit lze převodem nebo hotově v naší kanceláři. Platba probíhá vždy na celé zvolené období předem.
Co zahrnuje služba virtuálního sídla?
- Umístění firemního štítku s názvem firmy a IČ na vchod budovy
- Označení poštovní schránky firemním štítkem společnosti
- Vydání souhlasu s umístěním sídla s ověřeným podpisem vlastníka nemovitosti
- Smlouvu o poskytnutí sídla
- Upozornění na přijatou poštu e-mailem
- Možnost vyzvednutí pošty v sídle poskytovatele
- Vlastní složka s poštou
Dále je možné objednat další doplňkové služby dle naší nabídky - více zde.
Přebíráte i doporučenou poštu?
Nepřebíráme - pouze převezmeme výzvu na doporučenou zásilku, naskenujeme jí a pošleme mailem. Na poště si pak můžete požádat o změnu doručovací adresy.